Monday, 24 February 2014

“နာယကႀကီး ဦးဝင္းတင္ကုိ လက္ေဆာင္ေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္ေလးပါ”

“နာယကႀကီး ဦးဝင္းတင္ကုိ လက္ေဆာင္ေပးလုိက္တဲ့ စာအုပ္ေလးပါ”
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာေရးျပီး၊ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္မွာ အြန္လုိင္းေပၚမွာတင္ကာ၊ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္မွာ စာအုပ္အျဖစ္ ေရးသားထုတ္ ေဝခဲ့ပါတယ္။
အရင္တုန္းကလည္း ခ်စ္ခဲ့သည္။
အခုလည္း ခ်စ္ေနလ်က္ပင္။
ေနာင္လည္း ဆက္လက္ခ်စ္ေနေပဦးမည္။
အရင္တုန္းက ေထာက္ခံခဲ့သည္။(ႏုိင္ငံေရး)
အခုလည္းေထာင္ခံဆဲပင္။ (ႏုိင္ငံေရး)
ေနာင္လည္းေထာက္ခံေနေပဦးမည္။(ႏုိင္ငံေရး)
အရင္တုန္းက အားကုိးခဲ့သည္။ (အမ်ဳိးသားေရး)
အခု အားမကုိးရဲပါ။ (အမ်ဳိးသားေရး)
ေနာင္ အားကုိးခ်င္ပါသည္။ (အမ်ဳိးသားေရး)။
ဦးပဥၥင္း
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
24.2.2014 PM 12:35
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
“ႏွလုံးသားကုိ သဖန္းပင္ေပၚမွာ ထားခဲ့သူ” ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
ေအးေစသံနိဒါန္း
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေလာက္က ျဖစ္မည္။ ဂၽြန္ယက္ေတာကိစၥေၾကာင့္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အင္းစိန္ေဂဟာမွာေန ထုိင္ကာ အမႈရင္ဆုိင္ေနရခုိက္ျဖစ္သည္။ ေရဒီယုိနားမေထာင္ရ၊ TV မၾကည့္ရေသာ္လည္း သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ေတာ့ဖတ္ရသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ ၾကားသိရ၏။ ဂ်ာနယ္မွတစ္ဆင့္ အားေပးစကားေျပာလွ်င္ ဒကာမႀကီး ဖတ္ရႏုိင္သည္။ အတန္အသင့္ေတာ့ အားရွိသြားႏုိင္သည္။ ဒကာမႀကီးကုိ ရည္ရြယ္ေရးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိသာႏုိင္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အမည္ကုိ တုိက္ရုိက္သုံးစြဲျခင္း၊ ေပၚလစီႏွင့္ ျငိစြန္းျခင္းမရွိရေလေအာင္ ပရိယာယ္ေဆာင္၍ ေရးသားလွ်င္ကား တရားဝင္သုံးစြဲခြင့္ ရႏုိင္သည္ဟူေသာ ထင္ျမင္ယူဆခ်က္ျဖင့္ စာမူငါးပုဒ္ ေရးသားခဲ့ေပသည္။
ကေလာင္အမည္ေျပာင္းျခင္း၊ ေနရပ္လိပ္စာလႊဲျခင္း၊ ကြန္ပ်ဴတာစာစီျခင္းမ်ားျပဳလုပ္ကာ ဂ်ာနယ္တုိက္သုိ႔ လုိက္ပုိ႔ေပးသည္။ အစမ္းသေဘာျဖင့္ သုံးပုဒ္ေပးပုိ႔လုိက္ကာ၊ အသုံးျပဳလွ်င္ ဆက္လက္ေပးပုိ႔ဖုိ႔ အားလုံး ျပင္ဆင္ထားခဲ့ေပသည္။ သုိ႔ေသာ္ အေရြးမခံရေပ။ ဖုန္းဆက္ေမးခုိင္းသည့္အခါ ဂ်ာနယ္ေတြ အပိတ္ခံေနရ ရေသာေၾကာင့္ မထည့္ဝံ့ေၾကာင္း ေျပာဆုိ၏။
လက္မေလွ်ာ့ဘဲ နီးစပ္ရာ NLD မ်ားထံသုိ႔ ပုိ႔ခုိင္းျပန္ပါသည္။ ဧရာဝတီမဂၢဇင္းတုိ႔၊ အင္တာနက္တုိ႔မွာ သုံးေစလုိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ဒ။ သုိ႔ေသာ္ ထူးမျခားနားခဲ့ေပ။
ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ အိတ္ဖြင့္ေပးစာပုံသ႑ာန္အေနျဖင့္ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သားတစ္ေယာက္က မိခင္ရင္းတစ္ေယာက္ထံ ေရးဟန္အတုိင္း ေရးသားထားျခင္းျဖစ္၏။
“ေမြးေမထံသုိ႔ ေအးေစသံ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ” က႑၊ အခန္းဆက္ေဆာင္းပါးမ်ားကုိ ေခါင္းစဥ္ခြဲ၍ ေရးသားႏုိင္ရန္ စီစဥ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။
(က) အၾကမ္းဖက္မာရ္နတ္၊ အဓမၼစစ္သည္ႏွင့္၊ ပါရမီရွင္တုိ႔၏ ခံတပ္ႀကီး…..
(ခ) ႏွလုံးသားကုိ သဖန္းပင္ေပၚမွာ ထားခဲ့သူ။
(ဂ) ရုန္းထြက္လုိ႔ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါေစ။
(ဃ) ေနမဝင္ဘုရင္ျဖစ္ခ်င္သူ။
(င) ေမတၱာထပ္ရစ္ ခ်စ္ထက္ခ်စ္သူ ဟူ၍ ေဆာင္းပါးငါးပုဒ္စီစဥ္ထားကာ ဆက္လက္ေရးသားရန္လည္း အသင့္ျပင္ဆင္ထားခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။
တစ္ေန႔ေသာအခါ ဒကာႀကီး ဦးအုန္းႀကဳိင္ႏွင့္ ဒကာေတာ္ ကုိမ်ဳိးႏုိင္တုိ႔ စာေရးသူထံ ေရာက္္လာေလသည္။ စကားစပ္မိ၍ ဤေဆာင္းပါးအေၾကာင္း ေျပာမိရာ “ဦးအုန္းႀကဳိင္က သူ႔ဆီပုိ႔ေပးလုိက္ပါ။ ဒီလႈိင္းမွာ ထည့္ေပး မယ္” ဆုိ၍ ပုိ႔ေပးလုိက္ေပသည္။ ဒီလႈိင္းဂ်ာနယ္အမွတ္(၄)၌ “ရုန္းထြက္လုိ႔ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ပါေစ” ပါခဲ့ဖူး၏။
ဟုိတုန္းက အက်ဥ္းေထာင္ကုိ ေမာ္စကုိဟု တင္စားၾက၏။ ယခု အခါ၌ လစ္ဘရယ္လုိလားသူတုိ႔ ေဂဟာ ျဖစ္ေလရကား ဝါရွင္တန္ဟု တင္စားၾကျပန္ပါသည္။ ဆရာျမသန္းတင့္တုိ႔ကား “နယူးေယာက္” ဟု တင္စားၾကျပန္၏။ အသစ္ေတြေရာက္လာေလ့ရွိသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဆုိ၏။ မိမိကား ဝါရွင္တန္းသုိ႔ အလည္တစ္ေခါက္ ေရာက္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “ေခတၱ-ဝါရွင္တန္” ဟု ေဝါဟာရျပဳထားျခင္းျဖစ္ေလသည္။
မိမိ၏ စာေပလက္ရာမ်ားကုိ ေတာင့္တေနေသာ စာဖတ္ပရိသတ္အတြက္ ႏုိင္ငံေရးေဆာင္းပါးငါးပုဒ္ကုိ ေပါင္းစု၍ စာအုပ္ထုတ္ရလွ်င္ကား ပုိ၍ သင့္ျမတ္မည္ထင္ေသာေၾကာင့္ စာအုတ္အျဖစ္ ျပင္ဆင္ရျခင္းျဖစ္ေလ သည္။ ဆရာျငိမ္းသစ္ႏွင့္ေတြ႕၍ မိမိဆႏၵျပည့္ဝသြားခဲ့၏။ သူက အျပင္အဆင္အတင္အခ် အားလုံးတာဝန္ယူ၍ ေဆာင္ရြက္ေပး၏။ မိမိကား သူလုိအပ္ခ်က္ကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးရုံသာ ရွိေလသည္။ ၄င္း၏သား ျမတ္မင္းခန္႔က လည္း စာေပးသမားျဖစ္ေလရာ ၄င္းတုိ႔သားအဖ၏ စြမ္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ အရာခပ္သိမ္း အဆင္ေျပသြားမည္သာ ျဖစ္ေလသည္။
ဝီရသူ(မစုိးရိမ္)
“အၾကမ္းဖက္မာရ္နတ္ အဓမၼစစ္သည္နဲ႔ ပါရမီရွင္တုိ႔ရဲ႕ ခံတပ္ႀကီး”
“ဝီရသူ(မစုိးရိမ္တုိက္သစ္) ေမြးေမထံသုိ႔ ေအးေစသံ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ အမွတ္(၁)”
“တကယ္ေတာ့ ဘဝဆုိတာ
သမုဒၵရာေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ
ခဏတာပြက္တဲ့
ေရတစ္ပြက္စာသာျဖစ္ပါတယ္……
မင္းဘဝပဲျဖစ္ျဖစ္
သူေဌးဘဝပဲျဖစ္ျဖစ္
သိပ္ျပီးေရရာလွတာ မဟုတ္ပါဘူး…….။”
“ေမြးေမထံသုိ႔ အိတ္ဖြင့္ေပးစာ အမွတ္(၁)၊ အၾကမ္းဖက္မာရ္နတ္ အဓမၼစစ္သည္နဲ႔ ပါရမီရွင္တုိ႔ရဲ႕ ခံတပ္ႀကီး”
ခ်စ္သား ႏုိင္ငံျခားကုိေရာက္ေနတာ ၾကာပါျပီ။ ႏုိင္ငံျခားမွာေနရေပမယ့္ ေမြးေမကုိေတာ့ ေမ့လုိ႔မရပါဘူး။ ႏုိင္ငံျခားမွာ ေနတယ္ဆုိျပီးေတာ့လည္း ေမြးေမ မစုိးရိမ္ပါနဲ႔၊ အခ်ိန္န႔ဲအိပ္၊ အခ်ိန္နဲ႔စား၊ အခ်ိန္နဲ႔ အလုပ္လုပ္ေန ရပါတယ္။ မပ်က္စီးေအာင္လည္း ဘာသာေရးသင္တန္းေတြ အၿမဲတမ္းတက္ပါတယ္။ ခ်စ္သား ဒီအပတ္မွာ ပထမဦးဆုံးအေနနဲ႔ ေမြးေမထံ ေရးလုိတာက မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ကုိ ထင္ဟပ္ေစတဲ့ အဆုံးအမေလးေတြပါ။ ေရွးက်ေပမယ့္ ေတြးရတာ အေတာ္နက္နဲပါတယ္။
“အေကာင္းဆုံး ခံစစည္သည္ပင္ အေကာင္းဆုံးတုိက္စစ္”
“ပါရမီျဖည့္ျခင္း၊ မျပဳလွ်င္းဘဲ၊ မာရ္မင္းႀကီးပင္၊ ေရႊပလႅင္ကုိ၊ လုိခ်င္အားႀကဳိး၊ လက္ရုံးကုိး၍၊ စစ္ထုိးလုကာ၊ မရစြာတည့္။” (မဃ။ ၂၅၉)
မဟာသကၠရာဇ္(၁၀၃) ခုႏွစ္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ ဘုရားေလာင္းသိဒၶတၳဟာ သဗၺညဳတေရႊဥာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိျပီး ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူပါတယ္။ အေႏွာက္အယွက္ကင္းကင္းနဲ႔ အလြယ္တကူ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဘုရားျဖစ္ခါနီး မာရ္နတ္ဖ်က္ဆုိတဲ့အတုိင္းပဲ မာရ္နတ္မင္းရဲ႕ ဆင္၊ ျမင္း၊ စစ္သည္ ဗုိလ္ပါ အလုံးအရင္းပါတဲ့ တပ္မေတာ္ႀကီး ခ်ီတက္လာျပီး ဘုရားေလာင္းထုိင္တဲ့ ေရႊပလႅင္ကုိ လုယူဖုိ႔ လက္နက္မ်ဳိးစုံနဲ႔ တုိက္ခုိက္လာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ပါရမီေတာ္ တန္ခုိးအားႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ဘုရားေလာင္းက တစ္စုံတစ္ရာ မတုန္႔ျပန္ရဘဲ မာရ္နတ္ရဲ႕ စစ္သည္ေတြဟာ အလုိလုိ နိမ့္ပါးကုန္ၾကတာပါပဲ။ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတာက မာရ္နတ္လာျပီး တုိက္ခုိက္ခ်ိန္မွာ သိဒၶတၳဟာ ရေသ့ရဟန္းဘဝ ဘုရားေလာင္း ဘဝမွာပဲ ရွိေနပါေသးတယ္။ ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ မေရာက္ရွိေသးပါဘူး။ မာရ္နတ္မင္းကုိ ေအာင္ေတာ္မူတာဟာ လည္း သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္အနႏၲ၊ ဘုန္းေတာ္အနႏၲေၾကာင့္ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ေလးသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ဘဝေပါင္းမ်ားစြာေတြမွာ ဆည္းပူးခဲ့တဲ့ ပါရမီေတာ္ရဲ႕ တန္ခုိးေတာ္ေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါေသးတယ္။
ေဘာလုံးစကားနဲ႔ေျပာရရင္ အရံလူေတြနဲ႔ပဲ ကစားရေသးတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာေပါ့။ ဒီေနရာမွာ ခ်စ္သားနားလည္ လုိက္တာက “အေကာင္းဆုံးခံစစ္သည္ပင္ အေကာင္းဆုံးတုိက္စစ္” ဆုိတဲ့ အားကစားေဆာင္ပုဒ္ပါပဲ။ ဘုရားေလာင္းက မာရ္နတ္နဲ႔ အေပါင္းအပါ တပ္မေတာ္ႀကီးရဲ႕ ပစ္ခတ္တုိက္ခုိက္မႈမ်ဳိးစုံကုိ ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ ဆုိတဲ့ ကံသုံးပါးနဲ႔ လုံးဝမတုန္႔ျပန္ မတုိက္ခုိက္ဘဲ တည္ျငိမ္မႈအျပည့္နဲ႔ သည္းခံေနလုိက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ခံစစ္လုံ ေတာ့ ရန္သူရဲ႕ တုိက္စစ္ၿပဳိက် ပ်က္စီးျပီး ပရမ္းပတာ ထြက္ေျပးသြားရတဲ့ သေဘာပါ။ ဘုရားေလာင္း သိဒၶတၳ၏ ပါရမီေတာ္ခံတပ္ႀကီးရဲ႕ စြမ္းရည္ကုိ ေမြးေမ ႏွလုံးသြင္းႏုိင္ေစဖုိ႔ အေဝးတစ္ေနရာမွ သတိေပးေရးသားလုိက္ရ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
မာရ္နတ္ႀကီးဟာ ပါရမီမျဖည့္ဘဲ ပါရမီရွင္ေတြရဲ႕ ေရႊပလႅင္ေတာ္ကုိ အေခ်ာင္လုိခ်င္ခဲ့တယ္။ ျပီးေတာ့ အင္အားသုံး အႏုိင္က်င့္ သတ္ျဖတ္လုယူဖုိ႔ အၾကမ္းဖက္ အားထုတ္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အေခ်ာင္သမား အၾကမ္းဖက္မာရ္နတ္ႀကီးပဲ စစ္ရႈံးေျပးရ အေရးနိမ့္ခဲ့ရတယ္။ ဒါကုိ ဆင္ျခင္ၾကည္ပါ ေမြးေမေမ။
“ေမြးကတည္းက လုပ္ႀကံခံခဲ့ရသူ”
ဓမၼပဒလာ သာမာဝတီဝတၳဳထဲက ေဃာသကသူေဌးအေၾကာင္း ေမြးေမ ၾကားဖူးမွာေပါ့။ ခ်စ္သားေတာ့ သိပ္ကုိ စိတ္ဝင္စားတာပဲ။ ေမြးကင္းစခ်က္ႀကဳိးမျဖတ္ခင္ကတည္းကေန အရြယ္ေရာက္တဲ့အထိ ခုႏွစ္ႀကိမ္တုိင္တုိင္ စြန္႔ပစ္ခံခဲ့ရ၊ လုပ္ႀကံခံခဲ့ရတယ္။ ေျပာရရင္ ေဃာသကဟာ ျပည့္တန္ဆာမရဲ႕ သားအရင္းပါ။ ျပည့္တန္ဆာမက သားေယာက်္ားေလး မလုိခ်င္လုိ႔ အမႈိက္ပုံထဲမွာ စြန္႔ပစ္ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ေျခာက္ႀကိမ္ကေတာ့ ေမြးစားဖခင္ ကုိယ္တုိင္က ေဃာသကေလးကုိ အေသသတ္ဖုိ႔ လုပ္ႀကံခဲ့တာပါ။
အျဖစ္က ဒီလုိပါ။ ေကာသမၺီၿမဳိ႕မွာ သူေဌးႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ သူေဌးႀကီးမွာလည္း ကုိယ္ဝန္အရင့္အမာ လြယ္ထားရတဲ့ သူေဌးကေတာ္ႀကီးတစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ ၿဂဳိလ္သြားၿဂဳိလ္လာ နကၡတ္အေနအထားအရ ဒီကေန႔ ေမြးမယ့္ကေလးဟာ ေသခ်ာေပါက္ သူေဌးႀကီးျဖစ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ေဗဒင္အေဟာ ထြက္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေဌးႀကီးဟာ သူေဌးကေတာ္ႀကီး ဒီကေန႔ မီးဖြားပါေစ ဆုေတာင္းျပီး ေစာင့္ၾကည့္ခဲ့ပါတယ္။ မီးမဖြားခဲ့ပါဘူး။ ဒီအခါ သူေဌးႀကီးက ၿမဳိ႕ထဲလွည့္ျပီး လုိက္ၾကည့္ခုိင္းပါတယ္။ အဲဒီမွာတင္ ေဃာသကေလးရဲ႕ သတင္းကုိၾကားရျပီး ေဃာသကေလးကုိ အမႈိက္ပုံထဲကေန ေကာက္ယူေမြးစားတဲ့ လူတစ္ေယာက္စီက ေငြတစ္ေထာင္ေပးျပီး ဝယ္ယူေမြးစားလုိက္ပါတယ္။ ရည္ရြယ္ခ်က္က သူေဌးကေတာ္ႀကီး မီးဖြားရာမွာ သမီးေလးျဖစ္ရင္ ေဃာသကေလးနဲ႔ ေပးစားမယ္။ သားေလးျဖစ္ရင္ ေဃာသကေလးကုိ သတ္ပစ္မယ္ဆုိတဲ့ အႀကံနဲ႔ပါ။ သားေလးေမြးတာနဲ႔ ေဃာသကေလးကုိ ဘာလုိ႔ သတ္ပစ္ရမွာလဲဆုိေတာ့ သူေဌးေလာင္း ႏွစ္ေယာက္မရွိေစခ်င္လုိ႔၊ သားအရင္းကုိ သူေဌးျဖစ္ေစခ်င္လုိ႔ပါ။
ဒီလုိနဲ႔ သူေဌးကေတာ္ႀကီးက သားေယာက်္ားေလးလည္း မီးဖြားေရာ ေဃာသကေလးကုိ စတင္လုပ္ႀကံေတာ့ တာပဲ။ ပထမ ႏြားၿခံဝမွာ စြန္႔ပစ္ထားတယ္။ ႏြားနင္းမိျပီး ေသေအာင္လုိ႔ပါ။ ဒါေပမဲ့ ႏြားလားႀကီးတစ္ေကာင္က ကားယားခြမုိးျပီး ကာကြယ္ေပးထားလုိ႔ လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ပါတယ္။
ႏြားေက်ာင္းသားဆီက ေငြတစ္ေထာင္နဲ႔ဝယ္ျပီး လွည္းလမ္းေၾကာင္းမွာ ပစ္ထားခဲ့ပါတယ္။ လွည္းနင္းျပီး ေသေအာင္လုိ႔ပါ။ ကေလးျမင္ေတာ့ ႏြားကမသြားဘဲေနရာမွ လွည္းသမားက ေကာက္ေမြးစားလုိက္လုိ႔ လြတ္သြားျပန္ပါတယ္။ ဒုတိယ အၾကိမ္ေပါ့။
အဲဒီေနာက္ လွည္းသမားဆီက ေငြတစ္ေထာင္နဲ႔ ျပန္ဝယ္ျပီး သုသာန္ခ်ဳံပုတ္ထဲမွာ ပစ္ထားလုိက္ပါတယ္။ ေခြးတုိ႔ ဘီလူးတုိ႔ အစားခံရျပီး ေသေအာင္လုိ႔ပါ။ ဆိတ္ေက်ာင္းသားက ေကာက္ယူေမြးစားလုိ႔ လြတ္သြားျပန္ပါ တယ္။ တတိယအၾကိမ္ေပါ့။
ေနာက္တစ္ခါ ျပန္ဝယ္ျပီး ေတာင္ေပၚကေန ပစ္ခ်လုိက္ပါတယ္။ ေဃာသကေလးဟာ ဝါးခ်ဳံဝါးရုံေပၚက်ျပီး၊ ဝါးခုတ္ေတာင္းသူေတြလက္ထဲ အသက္မေသဘဲ ေရာက္သြားျပန္ပါတယ္။ စတုတၳအၾကိမ္ေပါ့။
ဒီလုိနဲ႔ ေဃာသကေလး ေဆာ့ကစားတတ္တဲ့အရြယ္ ေရာက္လာပါတယ္။ သူေဌးႀကီးက လုံးဝၾကည့္မရ၊ မ်က္စိစပါးေမြးစူးသလုိ ျဖစ္ေနလုိ႔ ေဃာသကေလးကုိ လုပ္ႀကံဖုိ႔၊ မေကာင္းႀကံဖုိ႔ အၿမဲအားထုတ္ေနပါတယ္။ အုိးထိန္းသည္နဲ႔ေပါင္းျပီး အုိးထိန္းစက္ မီးဖုိထဲထည့္ဖုိ႔ စီစဥ္ပါတယ္။ အုိးထိန္းသည္က ေဃာသကနဲ႔မွားျပီး သားအရင္းကုိ သတ္မိသြားပါတယ္။ မွားပုံကေတာ့……သူေဌးႀကီးက ေဃာသကကုိ အုိးထိန္းသည္ထံ သြားခုိင္း ပါတယ္။ ေဃာသကကလည္း ခုိင္းတဲ့အတုိင္းသြားပါတယ္။ အုိးထိန္းသည္ထံမေရာက္ခင္မွာ သားအရင္းျဖစ္ သူက “ညီငယ္ ဒုိးပစ္တာရႈံးေနလုိ႔ ညီငယ့္အစား ဝင္ကစားေပးပါ။ အစ္ကုိႀကီးအစား အုိးထိန္းသည္ထံ ညီငယ္ပဲ သြားလုိက္ပါမယ္” ဆုိျပီး လူစားလဲရာမွာ မွားသြားတာပါ။ သူေဌးႀကီးလည္း သိေရာ အပူတျပင္းလုိက္ပါေသး တယ္။ မမီေတာ့ပါဘူး။ အုိးထိန္းသည္အလုပ္က ခုိင္းတဲ့အတုိင္း သူ႔ဆီေရာက္လာသူကုိ သတ္ရမယ့္အလုပ္ မဟုတ္လား။ ေဃာသကေလး ပဥၥမအႀကိမ္ ပြတ္သီကတ္သီေလး လြတ္ေျမာက္သြားျပန္ပါျပီ။
ဆ႒မအႀကိမ္မွာေတာ့ အရြယ္ေရာက္ပါျပီ။ သူေဌးႀကီးက သူ႔မိတ္ေဆြ ေတာသူေဌးထံစာေရးျပီး “ေဃာသကကုိ သတ္ျပီး အိမ္သာက်င္းထဲ ထည့္ပစ္ဖုိ႔” မွာလုိက္ပါတယ္။ ေဃာသကေလးက စာမဖတ္တတ္ေတာ့ သူ႔ကုိ ေသေၾကာင္းႀကံစည္တဲ့စာကုိယူသြားပါတယ္။ ေတာသူေဌးရဲ႕ သမီးက ေရွးေရစက္ေၾကာင့္ ေဃာသကကုိ ေမတၱာရွိရာမွ စာဖတ္မိျပီး စာကုိ ျပင္ေရးလုိက္ပါတယ္။ “ဒီစာယူလာသူ ငါ့သားေဃာသကကုိ အေဆြေတာ္ သမီးနဲ႔ ေပးစားျပီး ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္၊ ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္လုိက္ပါ” လုိ႔ ျပင္ေရးလုိက္တာပါ။ ေတာသူေဌး လည္း တကယ္မွတ္ျပီး သူ႔သမီးနဲ႔ ေပးစားလုိက္ပါတယ္။ ေဃာသကေလး ဆ႒မအႀကိမ္ ေသေဘးမွ လြတ္ေျမာက္သြားျပန္ပါျပီ။
သူေဌးႀကီးလည္း သားအရင္းကုိ သတ္မိရာမွစ၍ ဝမ္းနည္းပက္လက္နဲ႔ ပူေဆြးေသာကေရာက္ျပီး ေဃာသက အေပၚ မေကာင္းႀကံတဲ့စိတ္ေတြနဲ႔ပဲ ေသသြားခဲ့ပါတယ္။ ေဃာသကေလးကေတာ့ သူ႔ဇနီးရဲ႕ ေက်းဇူးေၾကာင့္ သူေဌးႀကီးရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ သားအျဖစ္နဲ႔ အေမြဆက္ခံရျပီး သူေဌးဘြဲ႕ခံ ထီးျဖဴေဆာင္းခြင့္ ရသြားပါေတာ့ တယ္။
ခံတပ္လုံၿခဳံျပီး ရန္သူကုိ ၿဖဳံစရာမလုိဘူးဆုိတာရယ္၊ ခံတပ္လုံၿခဳံဖုိ႔အတြက္ အင္းအားႀကီးတဲ့ အေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ေတြ ျပည့္စုံဖုိ႔လုိတယ္ဆုိတာရယ္ကုိ ေဃာသကေလးက သက္ေသျပသြားပါတယ္။
ဒါကုိရည္ရြယ္ျပီး မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက ခုလုိ မိန္႔ဆုိေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“ဘဝေရွးက၊ ပုညအားႀကဳိး၊ ၾကမၼာမ်ဳိးႏွင့္၊ ေကာင္းက်ဳိးေပးလုိ၊ ဤလူ႔ကုိယ္၌၊ ကုသုိလ္ဥပထံ၊ အခံတရား၊ ကံႀကီးမား၍၊ ေကာင္းစားမည့္သူ၊ ျဖစ္ဘိမူကား၊ ထုိသူထင္ရွား၊ မေကာင္းစားဘဲ၊ မေသမဲတည့္၊ ဆင္းရဲတစ္ဆစ္ ခုိက္တန္႔ျဖစ္လည္း၊ မနစ္မနာ၊ ဒုကၡကြာ၍ ခ်မ္းသာေစသား၊ ထုိေယာက်္ားကုိ၊ သိၾကားမရမည္သာတည္း” (မဃ။ ၂၄၉)
ဒီကဗ်ာမွာ ကုသုိလ္ဥပထံဆုိတာ အားႀကီးတဲ့ ကုသုိလ္ကံ အေထာက္အပံ့ကုိ ဆုိလုိတာပါ။ ေဃသကကုိရည္ ရြယ္ျပီး “ထုိေယာက်္ားကုိ” လုိ႔ စပ္ဆုိတာပါ။ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ၊ မိန္းမျဖစ္ေစ ဘုန္းရွင္ကံရွင္ ပါရမီရွင္ျဖစ္ရင္ သိၾကားမကုိ မရမယ္။ သူေဌးျဖစ္ရမယ့္ကံပါရင္ သူေဌးျဖစ္ကုိ ျဖစ္ရမယ္။ သူေဌးမျဖစ္ဘဲ လုံးဝ မေသေစရဘူး။ မင္းျဖစ္ရမယ့္ကံပါရင္ မင္းျဖစ္ကုိျဖစ္ရမယ္။ မင္းမျဖစ္ဘဲ လုံးဝမေသေစရဘူး။ မျဖစ္ခင္စပ္ၾကားမွာ ဒုကၡခံစား ရရင္လည္း အခုိက္အတန္႔သာ ခံစားရမွာပါတဲ့။
ဒီေနရာမွာ ခ်စ္သားသိလုိက္တာက ယာယီရႈံးနိမ့္ရုံ၊ ယာယီဒုကၡခံစားေနရရုံနဲ႔ ဘဝကုိ ပုံေသမတြက္မိဖုိ႔ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက နည္းေပးလမ္းညႊန္လုိက္တာပါပဲ။ ဒါကုိ ေမြးေမသတိရေစဖုိ႔ အမွတ္တရ ျပန္ေျပာေန တာပါ။
“ေရပြက္ပမာ ဘဝတာ”
ဒီေနရာမွာ ဘုရားလက္ထပ္က ေကာသမၺီသူေဌးေလာင္း ေဃာသကလုိပဲ ခ်စ္သားတုိ႔ ပုဂံမွာလည္း အေနာ္ရထာ လက္ထက္တုန္းက မင္းေလာင္းက်န္စစ္သား လုပ္ႀကံခံခဲ့ရတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒါကုိ မန္လည္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ခုလုိ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
“မင္းေလာင္းတစ္ေယာက္၊ ေပၚမည္ေၾကာက္၍၊ အေထာက္မတန္၊ ျပစ္ေလးလြန္ေအာင္၊ ကုိယ္ဝန္ဝမ္းတြင္း၊ ပုခက္တြင္းက၊ ငယ္သင္းႏြားေက်ာင္း၊ မ်ားအေပါင္းကုိ၊ အေၾကာင္းမသင့္၊ သတ္ေစလင့္သည္ မင္းက်င့္မေရ ရာတည္း။” (မဃ။ ၂၃၆)
တကယ္ေတာ့ ဘဝဆုိတာ သမုဒၵရာ ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ ခဏတာ ပြက္တဲ့ ေရတစ္ပြက္စာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ မင္းဘဝပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သူေဌးဘဝပဲျဖစ္ျဖစ္ သိပ္ျပီး ေရရာလွတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မုိးေကာင္းတုန္း လွိမ့္ျပီး မရြာေစဖုိ႔ မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆုံးမလုိတာ ျဖစ္မွာပါ။
“မုန္တုိင္းေနာက္က ေလျပည္ေလညင္း”
ခ်စ္သားက မဃေဒဝ လကၤာသစ္ႀကီးကုိ Major တစ္ခုအျဖစ္ယူျပီး ေလ့လာေနတာမုိ႔ တစ္ပုဒ္ျပီးတစ္ပုဒ္ ထုတ္ျပေနမိတာပါ။
“ကုသုိလ္ဥပထံ၊ ေၾကာင္းခံႀကီးဘိ၊ ကံရွိသူကား၊ ေသေဘးျငားလည္း၊ နတ္မ်ားေစာင္မ၊ မေသရဘူး၊ ပုညေစတနာ၊ မဟာသဟာယ္၊ မ်ဳိးသူၾကြယ္လွ်င္၊ ကုိယ္ဝယ္မကြာ၊ ထပ္ၾကပ္ပါ၍၊ ခ်မ္းသာသုခ၊ ေဘာဂသီရိ၊ အလုိရွိတုိင္း၊ ယထိစၧိတံ၊ ႀကံႀကံသမွ်၊ ခ်ီးေထာက္မ၏။” (မဃ။ ၂၅၃)။
ေဃာသကဟာ အတိတ္ဘဝတုန္းက ေခြးကေလးတစ္ေကာင္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ေခြးဘဝတုန္းက အိမ္ကုိၾကြလာတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါကုိ အလြန္ၾကည္ညဳိခဲ့တယ္။ အိမ္ၾကြလာရင္ ခရီးဦးႀကဳိဆုိတယ္။ ျပန္ၾကြသြားရင္ လုိက္ပုိ႔တယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေခြးကေလးက ေတာထဲအထိ အသံေပးျပီး ပေစၥကဗုဒၶါကုိ သြားပင့္တယ္။ အသြားအျပန္ ခရီး တစ္ေလ်ာက္မွာလည္း ေတာေကာင္၊ ေတာေၾကာင္ေတြ ကင္းေအာင္ေဟာင္ျပီး ေမာင္းထုတ္ ရွင္းလင္း ေပးတယ္။ အဲဒီကုသုိလ္ကံေၾကာင့္ ေဃာသကေလးကုိ ဘယ္လုိမွ သတ္လုိ႔ မရတာပါ။ အဲဒါကုိ မဟာသဟာယ္=တကယ့္မိတ္ေစြအစစ္၊ တကယ့္ေဆြမ်ဳိးအစစ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။
ဒီကုသုိလ္ေစတနာက ကုိယ္ႏွင့္ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္လံေစာင့္ေရွာက္ အကာအကြယ္ေပးေနလုိ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာ ေတြဟာ ယထိစၧိတံ အလုိရွိသမွ် ျပည့္စုံေနရပါတယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။
မုန္တုိင္းျပီးရင္ ေလျပည္လာစၿမဲဆုိတဲ့အတုိင္း ဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး လုပ္ႀကံခံရလုိ႔ အျပီးမွာေတာ့ ေဃာသက သူေဌးႀကီးျဖစ္ခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား။ ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ကံဟာ အားကုိးထုိက္တဲ့ တကယ့္ မိတ္ေဆြစစ္ျဖစ္တယ္ လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ေမြးေမလည္း အားမငယ္ပါနဲ႔၊ မုန္တုိင္းႀကီးက ျပီးသြားေတာ့မွာပါ။ ေလျပည္ေလညင္းေလး ေတြ လာေတာ့မွာပါ။
မဃေဒဝလာဆုိခဲ့ပါ ကဗ်ာစာပုိဒ္မ်ားအရ အေကာင္းဆုံးခံစစ္ျဖစ္ေအာင္ အတြင္းအားေတြ ျပည့္ဝေနဖုိ႔ လုိအပ္ပုံ၊ သူေဌးႀကီး အေနာ္ရထာတုိ႔ရဲ႕ ဝန္တုိတဲ့ စိတ္ထားမ်ဳိးကုိ သံေဝဂယူသင့္ပုံ၊ ေဃာသကႏွင့္ က်န္စစ္သားတုိ႔ရဲ႕ ပါရမီခံတပ္ႏွင့္ ကုသုိလ္သည္သာ အားကုိးရာအစစ္ မိတ္ရင္းျဖစ္ပုံကုိ ခ်စ္သားသိလုိက္ရပါတယ္ ေမြးေမရယ္။ ဘာသာတရားတစ္ခုကုိ ေျခေျချမစ္ျမစ္ ေလ့လာရတ့ အက်ဳိးလုိ႔ဆုိရမွာေပါ့။ ခ်စ္သားေရးတဲ့စာေတြဟာ ေမြးေမအတြက္ အားေဆးေတြျဖစ္ပါေစလုိ႔ ေတာင္းဆုျပဳရင္း…..
ေမြးေမခ်စ္တဲ့ ခ်စ္သားေထြး
(ေခတၱ-ဝါရွင္တန္)

No comments:

Post a Comment