စိုက္/ဇုန္တြင္တည္ရွိေသာဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္းတြင္ဗုဒၶေက်းဇူးေဖာင္ေဒးရွင္းကိုဖြဲ႕စည္းတည္ေထာင္လိုက္သည္။
အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္ သာသနာ့ေအာင္လံေတာ္တင္ပြဲကိုပါ က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့သည္။
ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္းေဖာင္ေဒးရွင္း စည္းကမ္းခ်က္ႏွင့္ ရည္ရြယ္္ခ်က္မ်ား
====================
အသင္းအမည္ = ဗုဒၶေက်းဇူးေဖာင္ေဒးရွင္း
တည္ေထာင္ႏွစ္=၁၃၇၅ခုႏွစ္၊ေတာ္သလင္းလျပည့္၊ၾကာသပေတးေန႕(၁၉.၉.၂၀၁၃)
တည္ေနရာ = ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္း၊အမွတ္(၅)စိုက္/ဇုန္၊ျမ၀တီၿမိဳ႕၊ကရင္ျပည္နယ္၊
ရည္ရြယ္ခ်က္
ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္း သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား
ပြါးမ်ားပ်႕ံႏွ႔ံေစရန္ႏွင့္ ျပည္သူအတြက္ အမွန္လိုအပ္ေသာဘာသာေရ၊လူမွုေရး၊ပညာေရး၊က်မၼာေရးစေသာပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားအားလုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ရည္ရြယ္ရင္းျဖစ္သည္။
(ယေန႔
ျမန္မာနိုင္ငံ ေဒသအသီးသီးတို႕၌ လူမွုေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား မ်ားစြာေပၚထြန္းလွ်က္ နိုင္ငံႏွင့္
အမ်ိဳး ဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ အက်ိဳးျပဳလုပ္ငန္းမ်ားကို လုပ္ကိုင္လွ်က္ ရွိၾကသည္။ ကြ်ႏွု္ပ္တို႔ေနထိုင္ရာ
ရပ္ကြက္ႏွင့္ပတ္၀န္းက်င္မ်ားတြင္လည္း ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊လူမွုေရးရာ ပရဟိတလုပ္ငန္းမ်ားကို
အဖြဲ႕အစည္းတစ္ခုအေနျဖင့္ ကူညီ ေဆာင္ရြက္နိုင္ရန္ ရည္ရြယ္၍ ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္း ဆရာေတာ္
ဦးေဆာင္မွုျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေထာင္ျခင္းျဖစ္သည္။ )
အသင္း၏အဓိ႒ာန္
Ø
ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္း သာသနာျပဳလုပ္ငန္းမ်ား အျမဲတည္တ့ံ ျပန္႔ပြါးေစရမည္။
Ø ဗုဒၶေက်းဇူး ေဖာင္ေဒးရွင္း ဓမၼအလင္းေရာင္ျဖင့္ လူ႕ေဘာင္သစ္အား ထြန္းလင္း
ေစရမည္။
ဗုဒၶေက်းဇူးေဖာင္ေဒးရွင္းအသင္း၏
စည္းလံုးခိုင္မာမွဳအတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္အားလံုး ပရဟိတ စိတ္ဓါတ္ျဖင့္ လက္ဆင့္ကမ္း ထိမ္းသိမ္းသြားမည္။
ဗုဒၶေက်းဇူးေဖာင္းေဒးရွင္း
မတည္အလွဴရွင္မ်ားစာရင္း
၁၃၇၅ ခုႏွစ္၊ေတာ္သလင္းလျပည့္၊ၾကာသပေတး(၁၉.၉.၂၀၁၃)ေန႔တည္ေထာင္သည္။
=====================
၁။ ဗုဒၶေက်းဇူးေက်ာင္းဆရာေတာ္ ၂၅၀၀၀၀ - က်ပ္
|
၂။ ဦးေတဇိႏၵ ၁၀၀၀၀ - က်ပ္
|
၃။ ဦးေဇာ္၀မ္း၊ေဒၚၾကည္ေထြး ၁၀၀၀၀ - က်ပ္
|
၄။ ေဒၚအုန္းျမင့္ ၁၀၀၀၀ - က်ပ္
|
၅။ မေပါက္ေပါက္ ၁၀၀၀၀ - က်ပ္
|
၆။ ကိုမိုးျမင့္ ၈၀၀၀- က်ပ္
|
၇။ ဦးျပဴး-မိသားစု ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၈။ ဦးလွိဳင္ဦး-မိသားစု ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၉။ ဦး၀င္းေက်ာ္- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၀။ မေရႊရည္ - ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၁။ ဦးေသာင္း -မိသားစု- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၂။ ေဒၚညိဳညိဳေအာင္- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၃။ ဦးသုမန - ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၄။ ဦးဘေသာင္း- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၅။ ဦး၀င္းေက်ာ္- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၆။ ဦးေက်ာ္နိုင္ဦး- ၅၀၀၀- က်ပ္
|
၁၇။ အာဂႏၱဳ- ၄၀၀၀- က်ပ္
|
၁၈။ ဦးေငြသိန္း- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၁၉။ ေဒၚေအးသန္း- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၀။ ဦးထြန္းေက်ာ္ခိုင္- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၁။ မစိုးျမင့္ရီ- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၂။ ဦးစံ၀င္း- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၃။ ဦးၿငိမ္းေမာင္ (၁၂)ဂိတ္ ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၄။ ဦးထြန္းျမင့္- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၅။ မျမင့္ေအး- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၆။
ဦးေငြေမာင္း- ၃၀၀၀- က်ပ္
|
၂၇။
ဦးလွေရႊ - ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၂၈။
ဦး၀င္းေရႊ၊ေဒၚစန္းလွ- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၂၉။
ဦးက်င္ငယ္- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၀။
ဦးစိုးဦး- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၁။
ေဒၚႏြဲ႕ၾကည္- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၂။
ဦး၀င္းေအာင္- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၃။
ေဒၚနီ- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၄။
ဦးေဇာ္မင္းထြန္း- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၅။
ဦးဆင္ေပါက္- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၆။
ကိုနိုင္လင္း- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၇။
ဦးခင္၀င္း- ၂၀၀၀- က်ပ္
|
၃၈။
ဦးၾကည္- ၁၅၀၀- က်ပ္
|
၃၉။
ေဒၚသန္းေရႊ- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၀။
ေဒၚညြန္႔- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၁။
မစိုးျမင့္သန္း- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၂။
ေဒၚအုန္းၾကည္- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၃။
ဦး၀င္းျမင့္- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၅။
မစန္း- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၆။
မေအးသန္း- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
၄၇။
မခင္မာျမင့္- ၁၀၀၀- က်ပ္
|
|
|
|
|
အမ်ိဳးဘာသာ သာသနာေတာ္အတြက္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ပရဟိတစိတ္ဓါတ္ျဖင့္
ထာ၀ရကုသိုလ္ရၾကေစရန္ ဗုဒၶေက်းဇူးေဖာင္ေဒးရွင္းတြင္ပူေပါင္းပါ၀င္ၾကပါစို႕
….
ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔
ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔က ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႔ကို ''ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔'' ဟု သတ္မႇတ္ေခၚေ၀ၚၾက၏။ အေလးအျမတ္ ျပဳအပ္ေသာတရား၊ လူသားတို႔ အေျခခံအားျဖင့္ လိုက္နာအပ္ေသာ တရားျဖစ္၍ ငါးပါးသီလကို ဂ႐ုဓမၼဟု ေခၚျခင္းျဖစ္၏။ ငါးပါးသီလကို ကု႐ုတိုင္းတြင္ မင္းႏႇင့္အတူ တစ္ဆယ့္တစ္ဦးေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ လည္းေကာင္း၊ ေျမာက္ကြၽန္းသူ၊ ေျမာက္ကြၽန္းသားတို႔သည္ လည္းေကာင္း ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ တရားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ''ကု႐ုဓမၼ'' ဟုလည္း ဆိုအပ္၏။
တစ္ႏႇစ္ေသာ ေတာ္သလင္းလတြင္ ကာလိဂၤတုိင္းႏုိင္ငံတြင္ မိုးေခါင္ၿပီး ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္၍ စိုက္ပ်ဳိးအပ္ေသာ ေကာက္စပါးတို႔ မျဖစ္ထြန္းေတာ့သျဖင့္ အစာေရစာ ရႇားပါးျပတ္လပ္ၿပီး အငတ္ေဘးဆုိက္၏။ အာဟာရကို ေလာက္ငစြာ မစားၾကရျခင္း၊ က်န္းမာေရးႏႇင့္ ညီညြတ္ေသာ အစာအာဟာရတို႔ကို မစားၾကရျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လူတို႔တြင္ ေရာဂါဘယတို႔ ထူေျပာလာၾက၏။ ထုိသုိ႔ မိုးေခါင္ျခင္းေဘး၊ အငတ္ေဘး၊ ေရာဂါေဘးတုိ႔ တစ္ႏုိင္ငံလံုးတြင္ ျဖစ္ေပၚေသာအခါ ႏုိင္ငံသူ/ႏုိင္ငံသား တို႔သည္ ဒႏၲပူရမင္း ေနျပည္ေတာ္၊ မင္းနန္းေတာ္ တံခါးေရႇ႕ မင္းရင္ျပင္တြင္ စု႐ုံးၾကၿပီး ''အရႇင္မင္းႀကီး မိုးရြာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေတာ္မူပါ'' ဟု အေရးဆိုၾက ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ၾက၏။
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ သံတုိ႔ကို ၾကားေသာအခါ ကာလိဂၤမင္းက ေရႇးမင္းေကာင္း မင္းျမတ္တို႔သည္ မိုးရြာေအာင္ မည္သုိ႔ေဆာင္ရြက္ ၾကပါသနည္းဟု သူ၏ပညာရႇိ အမတ္တို႔အား ေမးျမန္းရာ။
ေရႇးမင္းေကာင္း မင္းျမတ္တုိ႔သည္ ထုိကဲ့သုိ႔ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္၍ ကပ္ေဘးတုိ႔ က်ေရာက္ေသာ္ မိုးရြာေအာင္ ''ဒါနအလႇဴကို ေပးလႇဴျခင္း၊ ဥပုသ္သီလကို အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ျခင္း၊ အိပ္ေဆာင္တြင္ ေျမစာျမက္ကို ခင္းလ်က္ ခုနစ္ရက္ ရက္ဆက္ အိပ္စက္ျခင္း အမႈတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ၾကပါေၾကာင္း သံေတာ္ဦး တင္ၾကသျဖင့္- ကာလိဂၤမင္းသည္ ပညာရႇိ အမတ္တို႔ အၾကံေပးသည့္အတုိင္း မင္းေနျပည္ေတာ္ အရပ္ေလးမ်က္ႏႇာတုိ႔တြင္ ဒါနတင္းကုပ္ (အလႇဴမ႑ပ္)မ်ား ေဆာက္လုပ္ေစလ်က္ ေန႔စဥ္အလႇဴဒါန ျပဳလုပ္ေပး၏။ ဥပုသ္ေဆာင္၀င္လ်က္ ဥပုသ္သီလ ေဆာက္တည္ၿပီး မက်ဳိးေပါက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္း၏။ စက္ေတာ္ေခၚရာ အိပ္ခန္းေဆာင္တြင္ ေျမစာျမက္တုိ႔ခင္းလ်က္ ခုနစ္ရက္ အိပ္စက္၏။
ထိုကဲ့သုိ႔ ေဆာင္ရြက္ပါေသာ္လည္း မိုးကမရြာ၊ ရာသီဥတုက ေကာင္းမလာ၍ ''ငါ ျပဳလုပ္ ေဆာင္ရြက္သင့္ေသာ ကိစၥမ်ားကို ပညာရႇိအမတ္္တို႔ အၾကံေပးသည့္အတုိင္း ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ မိုးမရြာ၊ ရာသီဥတုကလည္း ေကာင္းမလာပါ။ မည္သုိ႔ ဆက္လက္ ေဆာင္ရြက္ရပါဦး မည္နည္းဟု တစ္ဖန္ေမးျမန္းရာ- ''ကု႐ုတုိင္း၊ ဣႏၵပတၲ မင္းေနျပည္ကို စိုးစံေသာ ဓနဥၥယေကာရဗ် မင္းႀကီးတြင္ အဥၥန၀ဏၰ အမည္ရႇိ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရႇိပါသည္။ ထုိရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ကို ႏုိင္ငံေတာ္သို႔ ေဆာင္ယူရပါမည္။ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ ေရာက္လာလွ်င္ ဧကန္မိုးရြာ ပါလိမ့္မည္'' ဟု သံေတာ္ဦး တင္သျဖင့္ ပုဏၰားေတာ္ ရႇစ္ဦးတို႔အား ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သြားေရာက္ ေတာင္းခံေစ၏။
ဓနဥၥယေကာရဗ် မင္းကလည္း ၾကည္ျဖဴစြာ ရတနာဆင္ျဖဴေတာ္ကို ရတနာကႀကိဳး တန္ဆာမ်ားဆင္လ်က္ ေပးလႇဴလိုက္၏။ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ ႏုိင္ငံေတာ္သုိ႔ ေရာက္ရႇိ လာပါေသာ္လည္း မိုးကမရြာ၊ ရာသီဥတုက ဆိုးျမဲမို႔ ''ေမာင္မင္းတို႔ ရတနာဆင္ျဖဴေတာ္ ေရာက္ရႇိလာပါေသာ္လည္း အေၾကာင္းမထူး လႇပါတကား'' ဟု တစ္ဖန္ေမးျမန္းေတာ္ မူသျဖင့္- ပညာရႇိ အမတ္တို႔သည္ ''ဓနဥၥယေကာ ရဗ်မင္းႀကီးသည္ ကု႐ုဓမၼကို မက်ဳိးေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေတာ္မူ၏။ သုိ႔အတြက္ ကု႐ုတုိင္း၌ ရာသီဥတု မိုးေလ၀သမႇန္ၿပီး သာယာ၀ေျပာဟန္ ရႇိ၏။ မိုးေလ၀ သရာသီဥတု ေကာင္းမြန္ျခင္းသည္ ဓနဥၥယေကာရဗ် မင္းႀကီး၏ အာႏုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္သည္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ ရႇိမည္ဆိုေသာ္လည္း တိရစၧာန္မွ်ျဖစ္၍ အဘယ္မွ် ရႇိႏုိင္ပါမည္နည္း'' ဟု ဥာဏ္ျဖင့္ ေတြးဆစဥ္းစား မိၾကသျဖင့္ ကာလိဂၤမင္းအား ေလွ်ာက္တင္ၾက၏။
ကာလိဂၤမင္းသည္ ရတနာ ဆင္ျဖဴေတာ္ကို ျပန္ပို႔ေစၿပီး မင္းတရား ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ကု႐ုဓမၼကိုသာ ေရႊေပလႊာတြင္ ေရးထိုးေစလ်က္ ေဆာင္ယူခဲ့ရန္ အမတ္တို႔ကို တစ္ဖန္ေစလႊတ္ျပန္၏။ မင္းႏႇင့္အတူ ၁၁ ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ေစာင့္ထိန္းအပ္ေသာ ကု႐ုဓမၼကို ေရႊေပလႊာ၌ ဤသုိ႔ ေရးထိုးေပးလိုက္ပါသည္။
၁။ ပါေဓာန ဟႏၲေဗၺာ- သူ့အသက္ကို မသတ္အပ္၊ ၂။ အာဒိႏၷံ နာဒါတဗၺံ - မေပးလိုေသာ သူတစ္ပါးပစၥည္းကို မသိမ္းယူအပ္၊ ၃။ ကာေမသုမိစၧာ နစရိတဗၺံ - ကာမဂုဏ္တုိ႔၌ မႇားယြင္းစြာ မက်င့္အပ္၊ ၄။ မုသာန ဘဏိတဗၺံ - သူတစ္ပါးတို႔ ေကာင္းက်ဳိးပ်က္ျပားေအာင္ မုသားစကား မေျပာအပ္၊ ၅။ မဇၨံ န ပါတဗၺံ - ေသရည္အရက္ မေသာက္အပ္ ဟူ၍ျဖစ္၏။
ကာလိဂၤမင္းသည္ ကု႐ုဓမၼကို ေဆာက္တည္လ်က္ ငါးပါးသီလကို ျဖည့္က်င့္၏။ ထုိအခါ ကာလိဂၤ တစ္တုိင္းျပည္လံုး မိုးေလ၀သ ရာသီဥတုေတြ မႇန္ကန္မွ်တၿပီး ကပ္ေဘးတုိ႔မႇလည္း ၿငိမ္းေအးသြားၾက၏။ ႏုိင္ငံေတာ္သည္လည္း သာယာဖြံ႕ၿဖိဳးေတာ့၏။ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသား တို႔သည္လည္း ေအးခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္လ်က္ ႏႇလံုးစိတ္၀မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းၾကကုန္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေတာ္သလင္း လျပည့္ေန႔ကို ဂ႐ုဓမၼ(ကု႐ုဓမၼ) အခါေတာ္ေန႔ဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ထိုေခတ္က တိုင္းသားျပည္သူတို႔သည္ မိမိတို႔ ခံစားေနၾကရေသာ ေဘးဒုကၡတို႔ကို ဖယ္ရႇားေပးရန္ ရႇင္ဘုရင္မႇာ တာ၀န္ရႇိေၾကာင္း အခိုင္အမာ လက္ခံထားၾကဟန္တူ၏။ ရႇင္ဘုရင္ကလည္း တုိင္းသားျပည္သူတုိ႔၏ ဒုကၡကို 'ငါ့ဒုကၡ' ဟု သေဘာပိုက္ထား၏။ သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း တုိင္းသား ျပည္သူတို႔က မိမိတို႔၏ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ ေတာင္းဆို၀ံ့ၾကသလို ရႇင္ဘုရင္ကလည္း မ်က္ကြယ္မျပဳဘဲ လိုက္ေလ်ာျဖည့္ဆည္း ေပး၏။ အေတာ္ျမတ္ႏိုးစရာ ေကာင္းေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းျဖစ္၏။
ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္းသည္ ရႇင္ဘုရင္ႏႇင့္ မည္သုိ႔မွ် မသက္ဆိုင္သည္ကို ယေန႔ေခတ္၌ အလြယ္သိႏုိင္ေသာ ကိစၥျဖစ္ေသာ္လည္း မင္းတရားသည္ တုိင္းသားျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵကို မပစ္ပယ္႐ုံမွ်မက သူေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥတုိ႔ကို အလြယ္တကူပင္ လိုက္ေလ်ာလုပ္ေဆာင္ေပး၏။
ထုိသုိ႔ေဆာင္ရြက္ ႏုိင္ျခင္းကား တုိင္းသားျပည္သူတို႔အေပၚ က်ေရာက္ေနေသာ ေဘးဒုကၡသည္ မိမိ၏ေဘးဒုကၡအျဖစ္ သေဘာထားႏုိင္ျခင္း၊ မိမိႏုိင္ငံသားတုိ႔အေပၚ ေမတၲာစစ္၊ ေမတၲာမႇန္ ထားႏုိင္ျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
ကာလိဂၤတုိင္းသား ျပည္သူတို႔သည္ သူတုိ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းတရားအေပၚ ယံုၾကည္အားကိုးျခင္း၊ ကာလိဂၤမင္းကလည္း သူ႔ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားတို႔အေပၚ ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ႔ ေမတၲာတရား ထားႏုိင္ျခင္းတို႔သည္ ရာသီဥတု ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ေပၚေပါက္ေနေသာ သဘာ၀ေဘးဆိုးတို႔မႇ ကာလိဂၤတုိင္း လြတ္ေျမာက္ေစႏုိင္ျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္း ျဖစ္မည္။ ေရႇးမင္းေကာင္း မင္းျမတ္သည္ တုိင္းသား ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵကို အလြန္အေလးထားၾက၏။ ေ၀ႆႏၲရာ မင္းသားသည္ ႏုိင္ငံေတာ္၏ သယံဇာတ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရတနာကို မိုးေခါင္ေသာ ကာလိဂၤတုိင္းက အလႇဴခံသျဖင့္ ကု႐ုဓမၼဇာတ္ေတာ္အတိုင္း လႇဴဒါန္းလိုက္ပါသည္။ အလႇဴဒါန ၀ါသနာထံုေသာ မင္းတရားကို အျခားေသာ အ၀တ္အစား စသည္တုိ႔ကို ေန႔စဥ္လႇဴဒါန္းျခင္း၌ မည္သုိ႔မွ် မေျပာခဲ့ၾက၊ နားလည္ေပးႏုိင္ခဲ့ ၾကေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္၏ အဖိုးတန္ သယံဇာတ ဆင္ျဖဴေတာ္ ရတနာကို လႇဴဒါန္းျခင္း၌ကား တုိင္းသားျပည္သူတို႔သည္ လံုး၀ သည္းမခံႏိုင္ၾကေတာ့။
ခမည္းေတာ္ သိဦၨးမင္းႀကီး၏ နန္းရင္ျပင္တြင္ စုေ၀းၾကလ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဖိုးတန္ သယံဇာတ ဆင္ျဖဴေတာ္ကို ႏိုင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားတုိ႔အား အသိေပးျခင္း မရႇိဘဲ ကိုယ့္သေဘာႏႇင့္ကိုယ္ လႇဴဒါန္းေသာ ေ၀ႆႏၲရာ မင္းသားကို ႏုိင္ငံေတာ္မႇ ႏႇင္ထုတ္ေပးရန္ သူတုိ႔ဆႏၵကို ထုတ္ေဖာ္ၾကပါသည္။
သိဦၨးမင္းႀကီးသည္ တုိင္းသားျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵကို မလြန္ဆန္၊ လက္ခံၿပီး သားေတာ္ရင္းကို ႏုိင္ငံတြင္းမႇ ႏႇင္ထုတ္ေပး၏။ ထုိေခတ္က ေရေျမ့ရႇင္ဟု ဆိုေသာ္လည္း ႏုိင္ငံေတာ္၏ အဖိုးတန္ သယံဇာတတုိ႔သည္ ႏုိင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားတုိ႔သာ ပိုင္ရႇင္အစစ္ ျဖစ္တာကို သိဦၨးမင္းႀကီး နားလည္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ေမတၲာႏႇင့္ က႐ုဏာတို႔သည္ အျပန္အလႇန္ ေထာက္ပံ့ၾက၏။ အမ်ား၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ေဖာ္ေဆာင္ေပးလိုျခင္း၊ ေကာင္းက်ဳိးကို လိုလားျခင္းသည္ ေမတၲာျဖစ္၏။ ပို႔ေမတၲာ (၀စီကံေမတၲာ)၊ ပြားေမတၲာ(မေနာ ကံေမတၲာ၊ ထားေမတၲာ (ကာကယံေမတၲာ) အားျဖင့္ သံုးမ်ဳိးရႇိ၏။ ပို႔ျခင္း၊ ပြားျခင္းေမတၲာ အဆင့္မႇ ကာယကံေျမာက္ အမ်ားေကာင္းေအာင္ ေက်နပ္ေအာင္ တရားေသာ ဆႏၵေတြ ျပည့္၀ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကရမႇာ အုပ္ခ်ဳပ္သူတုိ႔ ၀တၲရားျဖစ္၏။
အျခားသူတို႔၏ ေဘးဒုကၡတုိ႔ကို ၾကားရ၊ ျမင္ရသည္ရႇိေသာ္ စိတ္ထိခိုက္ျခင္း၊ စာနာျခင္း၊ ေဘးဒုကၡကို ဖယ္ရႇားေပးလိုျခင္း၊ သနားျခင္းသည္ က႐ုဏာျဖစ္၏။ က႐ုဏာေၾကာင့္ ေမတၲာျဖစ္ေပၚ သကဲ့သုိ႔ ေမတၲာေၾကာင့္လည္း က႐ုဏာျဖစ္၏။ မည္သုိ႔ပင္ ေမတၲာရႇိတယ္ ေျပာေနပါေစ က႐ုဏာ အေျခခံ မရႇိပါက မိမိတုိင္းသား ျပည္သူတို႔၏ ဆႏၵကို ကာယကံေျမာက္ ေမတၲာျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးမည္မဟုတ္။ တုိင္းသားျပည္သူတုိ႔၏ ဆႏၵလည္း မည္သည့္အခါမွ် ျပည့္၀ၾကမည္ မဟုတ္။ ထိုအခါ တုိင္းသားျပည္သူတို႔သည္ ၎တို႔၏ အုပ္ခ်ဳပ္သူအေပၚ အားကိုးျခင္း၊ ေလးစားျခင္း၊ ၾကည္ညိဳျခင္းတုိ႔ မျဖစ္သည့္အျပင္ ေမတၲာပါ ပ်က္ေတာ့၏။
သက္ဦးဆံပိုင္ ဘုရင္စနစ္၊ အာဏာရႇင္စနစ္၊ တစ္ပါတီစနစ္၊ ပါတီစံု ဒီမိုကေရစီစနစ္ စသျဖင့္ မည္သုိ႔ပင္ စနစ္ေတြ ကြဲျပားပါေစ အခ်ဳပ္ကေတာ့ တုိင္းျပည္တစ္ျပည္မႇာ အုပ္စိုးသူႏႇင့္ အုပ္စိုးခံရသူ ဟူေသာ အစိုးရႏႇင့္ ျပည္သူ ႏႇစ္မ်ဳိးႏႇစ္စားသာ ရႇိၾကသည္။ ထိုႏႇစ္မ်ဳိးႏႇစ္စား တုိ႔သည္ ဗုဒၶေဒသနာေတာ္အရ အခ်င္းခ်င္း ေမတၲာက႐ုဏာတုိ႔ျဖင့္ အျပန္အလႇန္ ႏြယ္ယႇက္ထားၾကရမႇာ ျဖစ္၏။ အျပန္အလႇန္ ေမတၲာက႐ုဏာ ရႇိၾကပါမႇ ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းဆိုတာ ျဖစ္ႏုိင္၏။
ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ၾကသူ ျပည္သူလူထုကို ထိုေခတ္ မင္းမႈထမ္း မင္းခစားတုိ႔သည္ ပိတ္ဆို႔ဟန္႔တားျခင္း၊ ေႏႇာင့္ယႇက္ျခင္း၊ ဖမ္းဆီး ခ်ဳပ္ေႏႇာင္ျခင္းမ်ဳိး မရႇိတတ္ၾက၍ မင္းမႈထမ္း မင္းခစားတို႔၏ ေမတၲာက႐ုဏာ တို႔ကိုပါ ေတြ႕ရသည္။ မင္းနားတစ္ေထာင္ဟု ဆိုေသာ္လည္း မင္းတရား မၾကားမသိေအာင္ မင္းခစား မင္းမႈထမ္းတို႔ လုပ္ေဆာင္ေလ့ ရႇိတတ္သျဖင့္ ေရႇးကဆို မင္းတရား ကိုယ္တုိင္ပင္ ျပည္သူလူထု အတြင္းဆင္း၍ စနည္းနာရ၏။ ျပည္သူ႔အသံ နားေထာင္ရ၏၊ ေထာက္လႇမ္းရ၏။ ဂ႐ုဓမၼဟု ဆိုအပ္ေသာ ငါးပါးသီလသည္ စၾကာမင္း၏ ဓမၼသတ္ ဥပေဒလည္း ျဖစ္၏။ စၾကာမင္းသည္ သူ႔ႏုိင္ငံေတာ္ကို ထိုငါးပါးသီလေခၚ ဂ႐ုဓမၼျဖင့္သာ အသက္ထက္ဆံုး အုပ္ခ်ဳပ္သြား၏။ ထုိငါးပါးသီလတြင္ အဒိႏၷာဒါနႏႇင့္ႏြယ္၍ စၾကာမင္းႏႇင့္ သူ၏ပညာရႇိ အမတ္တို႔ ေဆြးေႏြးခန္းမႇ စကား အခ်ဳိ႕သည္ မႇတ္သား လိုက္နာစရာ ျဖစ္၏။
အမတ္ပညာရႇိက ''သူခိုးမ်ား၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ လက္နက္ကိုင္မ်ား၊ အက်င့္ပ်က္ ၀န္ထမ္းမ်ားဟာ တုိင္းႏုိင္ငံကို စူးေနတဲ့ ဆူးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ၎တုိ႔ေၾကာင့္ တုိင္းသား ျပည္သူတုိ႔ အထိနာ ဆင္းရဲေနၾကရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ထိုဆူးမ်ားကို အရင္ႏုတ္ရပါမယ္။ ဆူးတို႔ကိုမႏုတ္ဘဲ အလႇဴေငြ ေကာက္ခံၿပီး လႇဴတယ္ဆိုရင္ မျပဳသင့္တာကို ျပဳျခင္း မည္ပါတယ္''။ ''ထုိဆူးတို႔ကို သတ္ပစ္ျခင္း၊ ေထာင္ခ်ျခင္း၊ ဒဏ္တပ္ျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်ျခင္း၊ ႏိုင္ငံအျပင္ ထြက္ခြာေစျခင္း နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ႏုတ္ပစ္မယ္ဆိုရင္ နည္းမႇန္လမ္းမႇန္ မဟုတ္ပါ။ ႂကြင္းက်န္ဆူးမ်ားက အားျပန္ေကာင္းလာရင္ တုိင္းႏုိင္ငံကို ထပ္စူးဦးမႇာပါ'' ဟု ေလ်ာက္တင္၏။
စၾကာမင္းက ''နည္းလမ္းမႇန္နဲ႔ ဆူးမ်ားကို ဘယ္လိုႏုတ္ရမႇာပါလဲ'' ဟု မိန္႔ေတာ္မူရာ- ''လယ္သမားတုိ႔ကို မ်ဳိးေကာင္းမ်ဳိးေစ့မ်ား ေပးရပါမယ္။ ကုန္သည္ပြဲစား လုပ္ငန္းရႇင္မ်ားကို အရင္းအႏႇီးမ်ား ထုတ္ေပးရပါမယ္။ မင္းမႈထမ္းတို႔ကို လစာရိကၡာမ်ား တိုးေပးရပါမယ္။ ဆန္႔က်င္သူမ်ားကို ေျပၿငိမ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရပါမယ္။ ထုိအခါ ႏုိင္ငံသူ၊ ႏုိင္ငံသားေတြဟာ ကိုယ့္အလုပ္ကို စိတ္ေအးလက္ေအး လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ၾကၿပီး စီးပြားျဖစ္ထြန္းလာရင္ ႏုိင္ငံလည္း ခ်မ္းသာလာမႇာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်င္းခ်င္း မႏႇိပ္စက္ၾကေတာ့ ရႊင္ၾကည္ႏႇလံုး အျပံဳးမ်က္ႏႇာ ၀မ္းသာစြာနဲ႔ သားသမီးငယ္မ်ားကို ရင္ခြင္မႇာထားၿပီး ကခုန္၍ပင္ ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ အိမ္တိုင္းလည္း တံခါးေတြဖြင့္လို႔ စိတ္ခ်လက္ခ်နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ရသကို ခံစားေနၾကရ ပါလိမ့္မယ္'' ဟု ေလ်ာက္ထားပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ''ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔'' ဟူသည္ တုိင္းသားျပည္သူတို႔က မိမိတို႔ ခံစားေနၾကရေသာ ေဘးဒုကၡတို႔ကို ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ အသိေပးျခင္း၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူ တို႔ကလည္း တုိင္းသားျပည္သူတို႔၏ ေဘးဒုကၡတုိ႔ကို ကူညီေျဖရႇင္း ေပးျခင္းျဖင့္ တုိင္းသူျပည္သားမ်ားႏႇင့္ အုပ္စိုးသူတို႔အၾကား အားကိုးျခင္း၊ စာနာျခင္း၊ ေမတၲာထားျခင္းတို႔ကို ျပဆိုေသာေန႔ ျဖစ္ပါေၾကာင္း။
No comments:
Post a Comment