Friday, 4 January 2013

           “ သာသနာ၀င္ ေလးမ်ဳိး ”
           ~~~~~~~~~~~~~~

“ သာသနာၿပဳ လုပ္ငန္း၌လည္း ၀န္ထမ္းသား ေလးစားရွိေခ်၏။ -

၁- မိမိ၌ သာသနာတည္ေစ၍ တစ္ပါးသူ၌ မတည္ေစသူက
တစ္မ်ဳိး၊


၂- သူတစ္ပါးကုိ သာသနာတည္ေစ၍ မိမိ၌ကားမတည္ေစသူက
တစ္မ်ဳိး၊
၃- မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားလုံး၌ သာသနာတည္ေစသူက
တစ္မ်ဳိး၊
၄- မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားလုံး၌ သာသနာမတည္ေစသူက
တစ္မ်ဳိး၊

ဤေလးမ်ဳိးရွိရာတြင္-
၁ - ဘုရားအဆုံးအမေတာ္သည္ မိမိ၌သာ တည္လ်က္
တစ္ပါးသူတုိ႕အားမၿဖန္႕ပါမူ သာသနာတည္ေသာ္လည္း
သန္႕ကားသန္႕၏။ ၿပန္႕မည္ကား မဟုတ္။

၂ - သူတစ္ပါးခ်ည္းသာ တည္ေစ၍ မိမိ၌မတည္သူကား
ၿပန္႕ကားၿပန္႕၏။ တည္မည္မဟုတ္။ တည္ေသာ္မွ ႀကည္မည္
မဟုတ္။ သန္႕လည္း သန္႕မည္ မဟုတ္၊ ၿပန္႕ဖုိ႕လည္း အေၿခခံ
မေကာင္းသၿဖင့္ မေသခ်ာ။

၃ - မိမိ သူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားလုံး၌ တည္ေစသူကား
တည္လည္းတည္၊ ၿပန္႕လည္းၿပန္႕၊သန္႕လည္းသန္႔မည္သာတည္း။

၄- မိမိသူတစ္ပါး ႏွစ္ဦးသားလုံး၌ မတည္ေစသူကား ၊
တည္မွမတည္ေသာ သန္႕ၿပန္႔ဖုိ႕ကား စဥ္းစားဖုိ႕ပင္ မလုိေတာ့ေခ်။
ဤကား (သာသန)၀န္ထမ္းေလာက၏ အလႊာေလးမ်ဳိးတည္း။ ”

- ( ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မဟာေဗာဓိၿမဳိင္ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး
အရွင္ေဥယ်ဓမၼသာမိ )
......................................................................................
“ စကၠ၀တၱိသုတ္မွ စၾကာ၀ေတးမင္းတုိ႔၏ က်င့္၀တ္မ်ား ”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

“ အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ မဂဓတိုင္း မာတုလၿမဳိ႕၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။
ထို (မာတုလၿမဳိ႕) ၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ရဟန္းတို႔အား စကၠဝတိၱသုတ္ ကုိ ေဟာၾကား
ေတာ္မူခဲ့၏ ။

ထုိစကၠ၀တၱိသုတ္တြင္ -
ဒဠႇေနမိစၾကဝေတးမင္းၾကီးသည္ အႏွစ္အတုိင္းအတာအားျဖင့္
ရွည္ၾကာစြာတရားသျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္ျပီးေနာက္- ေတာထြက္ေတာ္
မူေလ၏။ ေတာထြက္ေတာ္မမူမွီ ဒဠႇေနမိစၾကဝေတးမင္းၾကီးက
သားႀကီး အိမ္ေရွ႕မင္းသားကို မင္းအျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈ၌ ေကာင္းစြာ
သြန္သင္ဆံုးမခဲ့သည္။

ထုိဒဠႇေနမိစၾကမင္းၾကီးေတာထြက္ေတာ္မူျပီးေနာက္ -
၇ ရက္ၾကေသာအခါ စၾကာရတနာသည္ ေပ်ာက္ကြယ္ေလသည္။
ထုိအခါ ဒဠႇေနမိိစၾကဝေတးမင္းၾကီး၏ သားေတာ္မင္းသည္
ႏွလံုးမသာ ျဖစ္ ေလ၏၊ ႏွလံုးမသာျဖစ္ျခင္းကိုလည္း
(သူတစ္ပါးအား) ေျပာၾကားေလ၏။

ထိုမင္းသည္ မင္းရေသ့ထံ ခ်ဥ္း ကပ္၍ မင္းရေသ့အား ဤစကားကို
ေလွ်ာက္၏။
''မင္းျမတ္ အမွန္သိေတာ္မူပါေလာ့၊ ျမတ္ေသာ စၾကာရတနာသည္
ကြယ္ေပ်ာက္ပါၿပီ''ဟု (ေလွ်ာက္၏)။ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ေသာ္
မင္းရေသ့သည္ မင္းမ်ဳိးျဖစ္ေသာ ဦးထိပ္၌ အဘိသိက္သြန္း ၿပီးေသာ
မင္းအား ဤစကားကို ေျပာၾကား၏။

'' ခ်စ္သား -
ျမတ္ေသာ စၾကာရတနာ ကြယ္ေပ်ာက္ေသာေၾကာင့္ ႏွလံုးမသာ
မျဖစ္လင့္၊
ႏွလံုးမသာ ျဖစ္ျခင္းကိုလည္း (သူတစ္ပါးအား) မေျပာၾကားလင့္၊
ခ်စ္သား ျမတ္ေသာ စၾကာရတနာသည္ သင့္ဖခင္မွ ဆင္းသက္
လာေသာ အေမြပစၥည္း မဟုတ္၊
ခ်စ္သား -
သင္ခ်စ္သားသည္ -
- အျပစ္ကင္းေသာ စၾကာမင္းတို႔၏ က်င့္ဝတ္တို႔ကို က်င့္ဘိေလာ့၊
- တစ္ဆယ့္ငါးရက္ေျမာက္ေသာ (လျပည့္) ဥပုသ္ေန႔၌
ဦးေခါင္းေဆး မဂၤလာ ျပဳၿပီးလွ်င္ ျမတ္ေသာ ျပာသာဒ္ထက္သို႔
တက္၍ ဥပုသ္ေဆာက္တည္လ်က္ အျပစ္ကင္းေသာ စၾကဝေတးမင္း
က်င့္ဝတ္ကို က်င့္ေနေသာ သင္(ခ်စ္သား) အား အကန္႔တစ္ေထာင္
ရွိေသာ အကြပ္ပုံေတာင္းႏွင့္ တကြေသာ ျခင္းအရာအလံုးစံုရွိေသာ
ျမတ္ေသာ စၾကာရတနာသည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလတၱံ႕ေသာ
အေၾကာင္းသည္ ရွိသည္သာတည္း '' ဟု (ေျပာၾကား၏)။

“ မင္းျမတ္ ျမတ္ေသာ စၾကာမင္းတို႔၏ က်င့္ဝတ္ဟူသည္ အဘယ္
ပါနည္း ”ဟု (ေလွ်ာက္၏)။

“ စၾကာမင္းတို႔၏ ျမတ္ေသာက်င့္ဝတ္ ”
---------------------------------------------
ခ်စ္သား -
သို႔ျဖစ္လွ်င္ သင္ (ခ်စ္သား) သည္ -
* တရားကိုသာလွ်င္ အမွီျပဳ၍ တရားကိုသာလွ်င္ အ႐ို အေသျပဳလ်က္၊
* တရားကိုသာလွ်င္ အေလးျပဳလ်က္ ၊
* တရားကိုသာလွ်င္ ျမတ္ႏိုးလ်က္ ၊
* တရားကိုသာလွ်င္ ပူေဇာ္လ်က္ ၊
* တရားကိုသာလွ်င္ တုပ္ဝပ္လ်က္ ၊
* တရားကိုသာလွ်င္ တံခြန္သဖြယ္ျပဳလ်က္၊
* တရားကိုသာလွ်င္ မွန္ကင္းကဲ့သို႔ ျပဳလ်က္ ၊
* တရားကိုသာလွ်င္ အႀကီးအမွဴးျပဳလ်က္ -
- အတြင္း သားမယားစသည္၌လည္း ေကာင္း၊
- စစ္သည္ဗိုလ္ပါ၌လည္းေကာင္း၊
- အရံမင္းတို႔၌လည္းေကာင္း၊
- ပုဏၰားႏွင့္ အမ်ဳိးသားတို႔၌လည္း ေကာင္း၊
- နိဂံုးဇနပုဒ္သားတို႔၌လည္းေကာင္း၊
- သမဏျဗာဟၼဏတို႔၌လည္းေကာင္း၊
- သားငွက္တို႔၌လည္းေကာင္း တရားႏွင့္ေလ်ာ္ေသာ
ေစာင့္ေရွာက္မႈ ကာကြယ္မႈ လံုျခံဳေစမႈကို စီရင္ေလာ့။
ခ်စ္သား -
- သင္၏ ႏိုင္ငံေတာ္၌ အႏိုင္အထက္ ႏွိပ္စက္မႈမ်ား
မျဖစ္ေစလင့္၊
ခ်စ္သား -
- သင္၏ ႏိုင္ငံ ေတာ္၌ ပစၥည္းဥစၥာ မရွိသူတို႔အားလည္း
ပစၥည္းဥစၥာကို ေပးကမ္းေလာ့၊
ခ်စ္သား -
သင္၏ ႏိုင္ငံေတာ္၌ အၾကင္သမဏျဗာဟၼဏတို႔သည္
- မာန္ယစ္ျခင္း ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းတို႔မွ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကကုန္၏၊
- သည္းခံျခင္း ေကာင္းေသာ ေမြ႕ေလ်ာ္ျခင္း၌ တည္ၾကကုန္၏၊
- မိမိ၏ စိတ္ကို ဆံုးမၾကကုန္၏၊
- မိမိ၏ စိတ္ကို ၿငိမ္သက္ ေစၾကကုန္၏၊
- မိမိ၏ စိတ္ကို ၿငိမ္းေအးေစၾကကုန္၏၊
ထိုသမဏျဗာဟၼဏတို႔ထံ ေလ်ာက္ပတ္ေသာအခါ ခ်ဥ္းကပ္၍
ေမးျမန္းေလေလာ့၊ စံုစမ္းေလေလာ့ -
'' အသွ်င္ဘုရားတို႔ -
* အဘယ္သည္ ကုသိုလ္ပါနည္း၊
အဘယ္သည္ အကုသိုလ္ပါနည္း၊
* အဘယ္သည္ အျပစ္ရွိပါသနည္း၊
အဘယ္သည္ အျပစ္မရွိပါသနည္း၊
* အဘယ္ကို မီွဝဲအပ္ပါသနည္း၊
အဘယ္ကို မမီွဝဲ အပ္ပါသနည္း၊
* အကြၽႏု္ပ္ ျပဳအပ္ေသာ အဘယ္တရားသည္ ရွည္စြာေသာ ကာလ
ပတ္လံုး အစီးအပြါးမဲ့ ျခင္းငွါ ဆင္းရဲ ျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသနည္း၊
* အကြၽႏု္ပ္ ျပဳအပ္ေသာ အဘယ္တရားသည္ ရွည္စြာေသာ ကာလ
ပတ္လံုး အစီးအပြါးရွိျခင္းငွါ ခ်မ္းသာျခင္းငွါ ျဖစ္ပါသနည္း''ဟု
(ေမးျမန္းေလေလာ့၊ စံုစမ္းေလေလာ့)။ ထို (သမဏျဗာဟၼဏ) တို႔၏
စကားကို ၾကားနာ၍ အကုသိုလ္တရားကို ၾကဥ္ေရွာင္ေလာ့၊ ကုသိုလ္
တရားကိုေဆာက္တည္၍ က်င့္ေလေလာ့၊
ခ်စ္သား -
ဤသည္ကား စၾကဝေတးမင္းတို႔၏ အျပစ္ကင္းေသာ က်င့္ဝတ္တည္း
(ေျပာၾကား၏)။
...................

ထုိမင္းလည္း မင္းရေသ့၏စကားကုိ ၀န္္ခံ၍ စၾကဝေတးမင္းတို႔၏
အျပစ္ကင္းေသာ က်င့္ဝတ္ကို က်င့္ ေလ၏။
မၾကာျမွင့္မီွပင္ စၾကရတနာသည္ ျပန္လည္ေပၚထြန္းလာေတာ့သည္။
အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ရွိေသာ ထီးၿပဳိင္မင္းတို႔သည္လည္း စၾကဝေတးမင္း၏
ၾသဇာခံမင္းတို႔ ျဖစ္ေလ့ကုန္၏။
ထိုစၾကာရတနာသည္ သမုဒၵရာအပိုင္းအျခားရွိေသာ ေျမကို ေအာင္ျမင္ၿပီး၍
ထိုစၾကဝေတးမင္း၏ ေနျပည္ေတာ္သို႔သာလွ်င္ တစ္ဖန္ ျပန္လည္၍
စၾကဝေတးမင္း၏ နန္းေတာ္တံခါး လႊတ္႐ံုးေတာ္မုခ္ဦး၌ စၾကဝေတးမင္း၏
နန္းေတာ္ကို တင့္တယ္ေစလ်က္ ဝင္႐ိုးတပ္ထားဘိသကဲ့သို႔ တည္ေန၏။
ဒဠႇေနမိစၾကဝေတးမင္းၾကီး သားေတာ္ စၾက၀ေတးမင္းသည္လည္း အႏွစ္အတုိင္းအတာအားျဖင့္ ရွည္ၾကာစြာတရားသျဖင့္အုပ္ခ်ဳပ္ျပီးေနာက္-
ေတာထြက္ေတာ္မူေလ၏။

- ျမတ္ဗုဒၶ
( စကၠဝတိၱသုတ္မွ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္ )

No comments:

Post a Comment