“ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူခဲ့တဲ့ တရားေတာ္အထဲက တရားတစ္ပုဒ္ကို သတိ
ရမိတယ္။” အခါတစ္ပါးမွာ ကာသိျမင္းထိန္းက ဘုရားရွင္အနား ခ်ဥ္းကပ္ၿပီး “အရွင္ဘုရား တပည့္
ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ဆံုးမပါသလဲ ဘုရား” လို႔ ေမးေလွ်ာက္ဖူးတယ္။
အဲဒီလို ေမးေလွ်ာက္တာကို ခံရေတာ္မူတဲ့အခါ ဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက “အသင္က
ေရာ သင့္ရဲ႕ျမင္းေတြကို ဘယ္လိုမ်ား ဆံုးမသလဲ” လို႔ ျပန္ေမးေတာ္ မူပါတယ္။“အရွင္ဘုရား ျမင္း
ေတြထဲမွာ တခ်ိဳ႕ျမင္းေတြက ၾကာပြတ္သံေလး ေပးလိုက္ရံုနဲ႔ ေျပးမယ့္ ျမင္းမ်ိဳးေတြဆိုရင္ ၾကာ
ပြတ္သံေလး ေပးလိုက္ပါတယ္။ ၾကာပြတ္အရိပ္ အေယာင္ကိုျပမွ ေျပးမယ့္ ျမင္းမ်ိဳးေတြဆိုရင္ ၾကာ
ပြတ္အရိပ္အေယာင္ေလးကို ျပလိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး .. ၾကာပြတ္နဲ႔ထိမွ ေျပးမယ့္ ျမင္းဆိုရင္
လည္း ၾကာပြတ္နဲ႔ထိေအာင္ ရိုက္လိုက္ရပါတယ္။ ရိုက္တာေတာင္မွ သာသာရိုက္လို႔ ေျပးမယ့္ ျမင္း
ဆို သာသာပဲ ရိုက္ပါတယ္။ နာနာရိုက္မွ ေျပးမယ့္ျမင္းဆို နာနာရိုက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ကုန္ကုန္
ေျပာရရင္ သာသာပဲရိုက္ရိုက္၊ နာနာပဲရိုက္ရိုက္ ဘယ္လိုပဲရိုက္ရိုက္ ရိုက္လည္းမေျပးမယ့္ ျမင္းမ်ိဳး
ဆိုရင္ သတ္စားလိုက္ပါတယ္” လို႔ ေျဖပါတယ္။ “ေျပာဆို ဆံုးမလို႔ မရေတာ့ရင္ သတ္စားတယ္”
လို႔ ေျပာလိုက္တာေပါ့။
အဲဒီမွာတင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကလည္း တပည့္သား၊ သာ၀ကေတြကို
သံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲ ဒုကၡေတြမွ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း၊ နိဗၺာန္ကို ေရာက္ရာရေၾကာင္း အက်င့္
ေကာင္းေတြကို ေဟာေဖၚညႊန္ျပ ဆိုဆံုးမတဲ့ အခါမွာ ဘယ္လိုေဟာေျပာ ဆံုးမသလဲဆိုရင္ အဲဒီ
ကာသိျမင္းထိန္း ေျပာတဲ့အတိုင္းပဲ ျပန္ၿပီးေတာ့ေဟာျပပါတယ္။
“ကာသိျမင္းထိန္း၊ တို႔မ်ားရဲ႕တပည့္ေတြကိုလည္း
အသံပဲ ေပးလိုက္ပါတယ္။ အရိပ္အေယာင္ျပရံုနဲ႔ လိမၼာယဥ္ေက်းမယ္ဆိုရင္လည္း အရိပ္အယာင္ပဲ
ျပလိုက္ပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြၾကေတာ့ အသံေလးေပးရံုနဲ႔ ကိုယ့္လုပ္စရာ ရွိတာေတြကို လိမၼာ
ယဥ္ေက်းေအာင္ လြယ္လင့္တကူ လုပ္သြားၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြၾကေတာ့လည္
ေယာင္ေလးျပရံုနဲ႔ပဲ ကိုယ့္သီလ၊ ကိုယ့္သမာဓိ၊ ကိုယ့္ပညာဆိုတဲ့ ကိုယ္က်င့္တရားေတြကို ကိုယ္
ကိုယ္တိုင္လည္း အဆံုးအမကို လိုက္နာၿပီး က်င့္သြားၾကပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြၾကေတာ့ နည္း
နည္းေလးရိုက္မွ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ျဖည့္က်င့္ၾကမယ္ ဆိုရင္လည္း နည္းနည္းေလးေတာ့ ရိုက္
သလိုမ်ိဳး တရားစကားေတာ္နဲ႔ ရိုက္ေပးရပါတယ္။ ရိုက္တာေတာင္မွ တခ်ိဳ႕က နာနာရိုက္မွ ေျပး
မည့္သေဘာ၊ က်င့္မည့္သေဘာမ်ိဳး ဆိုရင္လည္း တရားစကားေတာ္နဲ႔ နာနာေလးရိုက္ၿပီး (ေမာဃ
ပုရိသ အလဟႆ အခ်ည္ႏွီးပုဂၢိဳလ္) စသည္အားျဖင့္ ေျပာဆိုဆံုးမ ေပးရပါတယ္။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့
လည္း အေရျပားစုတ္ေအာင္ အရိုက္ခံရမွ ေျပးမယ္, က်င့္မယ္ ဆိုရင္လည္း အေရျပာစုတ္ေအာင္
ရိုက္ေပးသလို၊ တရားေတာ္နဲ႔ ေဟာေျပာဆံုးမရတယ္။ ေျပးဖို႔၊ က်င့္ဖို႔ကသာ အေရးႀကီးတာပါပဲ။
သီလအက်င့္၊ သမာဓိအက်င့္၊ ပညာအက်င့္ေတြကို က်င့္ႀကံဖို႔ပဲ အေရးႀကီးပါတယ္။
ေနာက္ဆံုးေျပာမရ၊ ဆိုဆံုးမလို႔ မရေတာ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုေတာ့ အရွင္ေဒ၀ဒတ္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၊
အရွင္ေဒ၀ဒတ္အဖြဲ႕လို ေဟာမရ၊ ေျပာမရ၊ ဆိုမရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကို မဆံုးမေတာ့ဘဲ ေနလိုက္ျခင္း
ျဖင့္ သတ္စားလိုက္တယ္လို႔ တင္စားၿပီး ေျပာလိုက္ပါတယ္။
ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရားက ကာသိျမင္းထိန္းကို ေဟာေျပာတာက “ ျမင္းထိန္းေတြက
ျမင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုလိမၼာေအ
ေတြကို ဆံုးမေတာ္မူပါတယ္”။ ဒါက ျမင္းထိန္းကာသိကို ေဟာေတာ္မူလို႔သာ ျမင္းထိန္းသိထားတဲ့
သိႏိုင္တဲ့ အသိဉာဏ္နဲ႔ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ ျပန္ၿပီး ေဟာျပေပးေတာ္မူတာပါ။
အဲဒီလိုပဲ တရားရမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ကိုၾကည့္ၿပီး ဘုန္းေတာ္ႀကီး ျမတ္စြာဘုရားက သင့္ရာသင့္ရာ၊
နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ ေဟာေဖၚညႊန္ျပ ဆံုးမေတာ္မူခဲ့တာပါ။ အဲဒါကို နားလည္ၿပီး ကိုယ့္အသိတရားရွိ
သည့္ အားေလ်ာ္စြာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ႏိုင္ကာ နိဗၺာန္တိုင္ထိ စံ၀င္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြ ျဖစ္
ၾကပါေစကုန္သတည္း။
No comments:
Post a Comment